UmbraZorg vindt het van groot belang dat er contact is tussen cliënten, familie en zorgmedewerkers. Dit ondersteunen wij door middel van het digitale cliëntportaal Caren (www.carenzorgt.nl). Met Caren krijgen u en eventueel uw naasten online inzicht in de agenda, de dagelijkse zorgrapportages en uw Zorgleefplan. Daarnaast kunnen u en uw naasten berichten versturen naar de zorgmedewerkers.
Wat doet Caren?
Via uw computer of tablet kunnen u en uw naasten gratis gebruik maken van de beveiligde website www.carenzorgt.nl. Dat is prettig voor u en voor ons. U kunt bijvoorbeeld via Caren op elk gewenst moment een bericht achterlaten voor ons zorgteam. Zo kunnen we nog beter samenwerken aan uw zorg en welbevinden.
Via Caren kunt u:
- De dagelijkse zorgrapportages inzien.
- Uw zorgplan inzien. Zo heeft u altijd de actuele informatie bij de hand en ook uw naasten die u toegang geeft kunnen zien hoe het met u gaat.
- Contact onderhouden met het zorgteam.
- Gebruik maken van een overzichtelijke agenda om afspraken te noteren.
Caren aanvragen
Als cliënt van UmbraZorg ontvangt u van ons een aanmeldformulier van Caren. Wilt u gebruik maken van Caren dan dient u het aanmeldformulier te ondertekenen en terug te geven aan een zorgmedewerker. U ontvangt vervolgens een brief met een code waarmee u kan inloggen op Carenzorgt.nl.
U activeert Caren door naar www.carenzorgt.nl te gaan en te kiezen voor account aanmaken. Vervolgens voert u de in inlogcode uit de brief in. U kunt dit zelf doen of uw code geven aan een familielid of kennis. Pas dan wordt Caren geactiveerd. Als u niets doet wordt Caren niet geactiveerd en wordt er geen informatie gedeeld. Wilt u meerdere personen toegang geven tot uw zorgdossier? Dan kunt u via connecties uw contacten uitnodigen.
Voor een goed berichtenverkeer zijn goede afspraken noodzakelijk
- De zorgmedewerker van de cliënt communiceert in principe altijd met de 1ste contactpersoon/mantelzorger. Het is niet wenselijk dat meerdere contactpersonen berichten sturen. Dit maakt het voor de zorgmedewerkers te complex.
- De communicatie is erop gericht de kwaliteit van zorg voor de cliënt te verhogen, snel te kunnen schakelen en elkaar te informeren. Het is geen discussieplatform.
- Voor klachten over de zorg of over andere zaken is het familieportaal Caren ongeschikt. Dit kunt u doen middels een persoonlijk gesprek met de zorgmedewerker of de zorgmanager of contact zoeken met de klachtenfunctionaris.
- Let op, het is beter om steeds een nieuw bericht te maken. Als u op een eerder geplaatst bericht reageert, wat een aantal dagen daarvoor is geplaatst, is de kans aanwezig dat de zorg dit niet ziet.
Gedragsregels
Voor het gebruik van Caren hanteren wij gedragsregels. Dat betekent dat het familieportaal Caren niet mag worden gebruikt om uw ongenoegen over de zorg en behandeling te vermelden. Wij verwachten dat de rechten van anderen worden gerespecteerd, dit doen wij zelf ook. Bij klachten kunt u zich melden bij de verantwoordelijk zorgmedewerker of de zorgmanager.
Meer informatie over CarenZorgt
Heeft u inhoudelijke vragen over Caren of over hoe het werkt? Stel ze via info@carenzorgt.nl. Wilt u gebruik maken van Caren? Neem dan contact op met uw contactverzorgende.